fredag 13 maj 2011

Massor

händer i vårt liv, men jag har inte prioriterat att skriva här direkt.
Kortfattat vad som hänt senaste tiden ej i kronologisk ordning, för jag minns helt enkelt inte det.

Jag åkte på en envis förklylning som inte gav sig trots en vecka i husarrest. Gick till doktorn och fick medicin. Visade sig att jag fått bihåleinflammation, igen. Med en liten krydda på överläppen i form av en svinkoppa, eller imbetigo eller vad det nu heter på latin. Japp, jag är bildad, eller var det blond???

Alex ramlade över staketet och bröt handen. Ska gå med gips i tre veckor, bara en vecka kvar.

Jag och Helix har börjat på en agility kurs. Det är otroligt roligt och Helix är verkligen duktig. Synd bara att hans matte är så förbannat trög. Springa, peka, säga, titta på hunden. Jag menar hur hinner de med???? Och vi gör BARA enkla grejor.

Helix är nere på 0,5 tabl varannan dag nu. Han verkar fortfarande att må bra. Ingen hosta. Jag hoppas att han aldrig mer hostar i sitt liv.

Gantos sår är läkt och han är INTE inkontinent.

Vi är mitt uppe i ett jättejobb på jobbet. Jag vaknar på nätterna och kommer på saker som jag måste göra dagen efter. Jobbigt men om några veckor är det slut och kvar är bara det vanliga jobbet som vi då ligger efter med. Men men..

Iallafall så känns det som att sommaren är här och jag bara njuter. Just nu njuter jag av vår stora hägg som står mitt på gränsen mellan grannen och oss som blommar för fullt och sprider en sådan behaglig doft. Jag satt på altanen igår och bara njöt av en underbar sommarkväll. Innan hade jag varit och ätit med en underbar kompis som jag inte träffat på jätte länge. Vi pratade i 3 timmar, härligt.

Nu ska jag krypa ner under täcket och njuta av att det är fredag och jag får vara ledig i två dagar. I morgon är det fest och på söndag ska vi träna agility. Och på måndag har vi kurs igen. Bara två ggr kvar. Jag hoppas att vår kursledare vill hålla en fortsättningskurs för oss. Jag menar det tar mer än en månad och få till en 40-årig kärring att peka, springa, och titta rätt. Jag hoppas att de har tålamod till det.

Jag har funderat lite på hur jag ska göra med denna sidan. Men jag kommer att fortsätt uppdatera här lite sporadiskt. Kanske kommer jag att göra kortare men fler inlägg. Jag ska prova mig fram.

Ha en trevlig helg alla!!!

Inga kommentarer: