fredag 20 maj 2011

Summering

Veckan började med att vi gå på agilitykurs. Nu är det bara en gång kvar. Tyvärr. Jag tycker att det har varit superkul. Väldigt svårt men roligt. I måndags var Helix inte riktigt sitt vanliga jag. Detta eftersom vi hade med oss Dixie som precis höglöpt klart och Helix tyckte bara att hon var såååååå snygg. Han var inte riktigt med mig hela tiden kan man säga.

På tisdagkvällen var jag iväg och tränade med gänget. Ganto fick lite anti pip träning. Han gjorde väldigt bra ifrån sig. Jag blev så glad. Jag fick verkligen tänka på att andas och inte stressa. Även Helix fick sig en liten genom körare. Men han var trött. Det märktes tydligt på honom att han tränade för tredje dagen i rad. När han började tappa koncentrationen valde jag att avsluta vårt träningspass.

På onsdagen var jag helt slut. Dock hade jag sååå mycket att göra på jobbet att jag jobbade hemma på kvällen. Två timmar på kvällen satt jag och jobbade. Bläää. Men nu är arbetsveckan från helvete slut, äntligen.

Torsdag kvällen var vi i Tumba och tittade på när Andreas spelade. Skolans profilklasser i musik satte upp en musikal. Den var rikigt bra. Men det kan ju inte annat än bli bra när min son är med.

Idag är det äntligen fredag och jag slutade jobbet tidigt. När jag kom hem rastade jag hundarna. Sedan städade jag, torkade golv, tvättade massa tvätt och lagade middag. Nu är hundarna rastade igen och jag sitter här framför tvn och tittar på datorn. Jag känner mig helt slut. I morgon ska vi på fotbollsmatch även på söndag.

Vi får se vad mer som hinns med denna helg.

Jag önska alla en trevlig helg!!!

1 kommentar:

Belgarmatte sa...

Hej! Nu har pappsen kört hårt i helgen. 8 st skyddspass, yeeeeahh vad det är kul. Denna matte har jäklars träningsvärk, men det har varit värt varenda minut. Så härligt när man får proffsig träning o genomgångar. Farbror Into var också kanonduktig o tycker att det är så kul. Till hösten ska pappsen köra många IPOIII o kvala vidare. Ser att ni också jobbat hårt, bra att du avslutade passet Åsa! Man ska alltid avsluta när det är positiv träning så att hunden har en positiv minnesbild med sig till nästa träning. Bra jobbat! Ha en fortsatt Trevlig Vecka! Kramar o klappar på Helix o Ganto