torsdag 14 april 2011

Frankenstein

Det blev jag kallad för i måndags på jobbet. Jag hade otroligt ont i nacken och var därför stel som bara den. Snälla K döpte mig därför till Frankenstein, så smidig var jag när jag rörde på mig. Senare gav snälla K mig massage och smörjde in nacken och axlarna med linement. Så jag gick omkring och luktade "blomma" resten av dagen. Snälla M kom med mediciner, väl omhändertagenb lev jag.

Jag har ju fler smeknamn på jobbet dessa är nästan lika smickrande. Jag går under smeknamet "skatan" också. Eller nu när det blir sommar och man blir lite mera lätt klädd så då ändras namnet till "strand-skatan". Häxan surtant är ett annat, vissa dagar går jag under namnet "draken". FY, så hemskt det låter. Jag hoppas verkligen att jag inte är så hemsk som det låter. Jag väljer att tro att de tycker om mig och därför får jag så många olika namn. :D

Men det är kanske så att jag blir straffad i detta nu, eftersom jag ligger hemma sjuk. Idag är jag dock betydligt bättre än jag var i tisdags och igår. Jag hade stora planer på att äntligen komma iväg på tisdags träningen. Jag fick tom ett påminnelse sms. Men jag var så sjuk i tisdags kväll att jag helt missade både sms och träning. Jag vill dock gärna komma iväg på träning igen. Känns som att våren och träningen sätter fart på systemet.

Jag har roat mig med att lära hundarna att stänga kökslådorna. Det gick otroligt fort att lära Helix detta. Jag fick använda mig av en helt annan metod för att lära Ganto detta "TRIX". Jag lägger ut en film på detta.




1 kommentar:

Forzagerans sa...

Hej på er! Kul att se filmerna! Helix kör samma metod som pappsen. Leon öppnar, skyver upp dörrar mm. Vi önskar er en TREVLIG HELG! Kramar o Klappar