söndag 27 mars 2011

Söndag

Veckan som gick hade vi ett extra barn boende hos oss. Igår bytte vi barnet mot en hund. Nu ska Ebba bo hos oss i två veckor. Medan mina föräldrar är utomlands och har det härligt. De är de väl unt efter en riktigt jobbig höst, med omgångar där min pappa varit sjuk flera gånger. Jag hoppas att de verkligen kan njuta av sin vistelse.

Jag har anmält mig och Helix till en agility kurs. Jag känner att jag vill göra något helt annat. Jag känner mig lite less på lydnads träningen. Nu vill jag markträna, dvs uppletande och spår. Kanske kommer vi tycka att agility är superkul. Men framförallt är det bara för att få göra något helt annat.

Med Ganto hoppas jag att vi kan komma igång med träningen och kanske anmäla till någon tävling framöver. Men vi får se hur träningen fortskrider. Jag har tappat gnistan lite efter alla våra sjukdomar och vetriänrbesök. Jag är pank, trött och less. Men jag hoppas att det vänder nu när våren äntligen är på väg.

Efter veckans "sjukdomar" både min och resten av familjen trodde jag att vi nu skulle vara friska hela familjen. Men inatt fick jag besök i sovrummet av en son som hade feber. Idag har han dock varit ganska pigg men jag tror att han kommer att få vara hemma från skolan i morgon. Nu är det nog med sjukdom i vår familj. J är hängig och varit det i några veckor, A är dålig och varit hemma från skolan i slutet på veckan. Nu kommer troligen andra A att få vara hemma i morgon. Själv är jag fortfarande ganska hängig och konstig i magen. Ingen annan i familjen fick någon magsjuka så jag är inte säker på att det är det jag hade. Kanske bara en lite enkel matförgiftning trots allt.

Fram för våren och ljuset!!!

1 kommentar:

Eva sa...

Hej hopp!
Med solen kommer lusten!
Krya på er!¨
Kramar från Tierp