söndag 20 mars 2011



Detta mötte mig i fredags morse. Jag var så oerhört trött men på ett ögonblick blev jag bara glad. Tänk att man fortfarande vid min ålder kan blir glad över att fylla år. Nu fyllde jag ju bara 25 i år, och det i sig är ju ingen ålder att tala om......

I helgen har vi haft otroligt skönt vårväder. I går firade vi födelsedag. Idag firade vi det underbara vädret. Jag och Alex gick på lång prommis i vår skog. Efter detta gick vi hem och gjorde varma smörgåsar och drack te i solen på altanen. Jag fastnade med en bok medan jag sitter i solen och läser, ringer P och erbjuder oss att komma och bada. Vi packde snabbt ihop oss jag, barnen och hundarna. Vi badade och sedan blev vi bjudna på middag. En härlig söndag!!!!

Ganto mår bra. Han är lite störd över sitt sår som sitter i rumpan. De har tagit bort en tumör som satt långt in på svansen och var tvungna att ta bort en bit av analmuskulaturen. Risken finns att han kommer att bli inkontinent. Nu verkar det inte som att det blir så, tack och lov. Just nu känns det som att jag inte har någon hund att träna. Vilket är ganska tråkigt. Ganto ska ta det lugnt. Men är pigg och glad. Han har i veckan inte brytt sig om sitt sår alls. Men i morse märkte jag att han visst har ett intresse för sin bak och det händer att han slickar sig där bak också. Nu så kommer han att få ha tratt på sig när vi inte är hemma, stackarn.

Helix mår fortfarande bra, man märker de dagar han går på kortisonet. Han mycket mera kissnödig dessa dagar. Hans ork blir bättre och bättre. Men än så länge törs jag inte kondis träna honom. Vi går långa promenader och han leker och rejsar med Ganto. Jag hoppas att han kommer att vara frisk när kortison kuren är över.

Nu ser jag fram emot våren som är på väg. Det är ljus på mornarna när jag går med hundarna det är så ljuvligt.







Inga kommentarer: