torsdag 12 januari 2012

Tränat

Vi har faktiskt tränat. Det känns som att min träningsvilja återkommit. Jag hoppas att det inte är ett litet återfall utan ett stort som håller i sig länge.
Hittills i år är det det längsta återfallet. Vi har tränat hela tre dagar i rad.

Första träningsdagen var vi med träningsgänget. Jag har världens bästa tränings kompisar. Vilken pepp-kväll det blev. Jag hade för första gången med mig min träningsbok. Jag fick en hel uppsats med tips och trix med mig hem. Bla läxa.

Läxan bestod av att träna apportering med Helix hemma. OCH det har vi gjort alla två dagarna hittills. Jag tycker dessutom att det gått ganska bra. Känns som att han börjar förstå att jag är ute efter att han ska hålla apportbocken hårt och stilla i munnen hela tiden oavsett vad som händer runt om. OCH att jag ska säga "tack" när jag vill ha apportbocken i handen.

I kväll gick vi promenad och vid dagiset fick J gå ut två spår till hundarna. Vi började med Helix. Men han fattade inte alls vad det var frågan om. Så vi bytte hund, Ganto fick spåra och Helix fick gå i koppel efter. När det sedan blev dags att ta nästa spår fattade han vad det var frågan om. OCH spårade nästan klockrent OCH tog apporterna. Man blir nästan gråtfärdig när det blir bra!! ;)

Själv har jag en tanke om att jag ska också börja träna. Nästa vecka ska jag gå på mitt första yoga pass på många månader. Det ska bli kul. Sedan har jag anmält mig till en yoga-kurs på jobbet. Men jag har en önskan om att jag ska kunna komma igång med joggingen också. Men jag ska försöka ta en sak i taget och inte känna mig stressad.

Dagens promenader med hundarna har bestått av 3 promenader x 2.5 km i tid är det totalt 2 timmar.

God kväll

Inga kommentarer: