söndag 18 september 2011

Sjuk igen

Alltså det är jag som är sjuk. Ja, och så ligger min pappa på sjukhus igen. Än en gång med huvudvärk, högt blodtryck, feber och bortfalls epilepsi. Detta gör att jag känner mig lite splittrad och orolig. De vet dessutom inte vad det beror på vilket är änuu mera frusterarande.

Idag var jag iallafall inte människa när jag vaknade. Efter en natt med 3 extra barn som iof skötte sig jättebra, men som behövde sägas till att vara lite tystare. Jag hade då redan sovit i två timmar. Och somnade om direkt efteråt så jag tror att de var ganska tysta efteråt. Men när jag vaknade kl.9 i morse hade jag ont i hela kroppen. Låsningar i ryggen och bäckenet. Dessa lossnade inte förräns vi hade gått halva vår morgonprommis. Först efter prommisen var jag vaken och kändes mig på G. Detta gick dock fort över efter frukost då jag började snora å det värsta. När det sedan var dags att gå på nästa promenad med hundarna som jag försökte undvika men jag kan ju inte be hundarna hålla sig hur länge som helst.

Jag åkte till Botkyrka Bk och tänkte gå ut till uppletande rutan och köra. Bara för att slippa gå så mycket. Sussie och Annika var där. Sussie med sin lilla gulliga valp så jag fick se underverket. Jag hälsade och gick sedan mot rutan. Väl där var det redan ett par ute i rutan. Först såg det ut som de var ute och plockade svamp. Men de var ute och vallade ruta. Så jag fick iof vänta en stund men å andra sidan fick jag en färdig vallad ruta. Skönt som attan. Hundarna skötte sig jättebra. Helix har verkligen fattat vad det hela går ut på. Vilket känns jättebra. Ganto har ju koll på vad han ska göra.
Hundarna fick några timmars aktivering utan att jag behövde anstränga mig så mycket. Vilket känns väldigt skönt.

Nu ska jag leta reda på mig säng och hoppas att jag vaknar frisk och kry till i morgon.

Inga kommentarer: