lördag 8 januari 2011

Let's dance



Igår kväll var jag och Petra på direkt sändningen av Let's dance. Petra hade vunnit biljetterna från Malaco på någon tävling. Det var jätte roligt. Vi brukar sitta och sms varandra medan vi sitter och tittar på let's dance var och en hemma hos sig. Vi var VIP:ade gäster. Vi fick gå in i VIP rummet och äta buffe och dricka vin. Väl inne i studion satt vi vid de runda borden uppe på läktaren. Vi hade jätte bra plaster man såg hur bra som helsst. Det var roligt att se hur allt gick till.






Precis nedanför vårt bord stod alla "kändisarna" innan sändningen startade och Anders Bagge undrade om han inte kunde komma sitta upp hos oss istället för att gå och dansa. Han var verkligen så trevlig som han verkar på TV. Lättsam och pratglad. Jag hade lovar Andreas att jag skulle ge honom deras youtube adress. Jag lämnade över lappen och sa att min son har ett band ihop med sina klasskompisar. De är 14 år. Detta är adressen till deras sida. Åh, svarade han, detta skulle ju Laila ha. Men jag ska titta på dem. Nu vet jag ju inte om han gör det. Men ett verkligt trevligt bemötande från någon som troligen ofta får lappar med olika adresser instucken i sin hand. Han kommer att få min röst under denna let's dance omgång.

Även Tina Thörner var super trevlig och lättsam. Någon som bjöd på sig själv. Sedan gillar jag Tobias som hon dansar med. Han verkar alltid så gullig med "sin" danspartners. Han verkar som han tar hand om dem och får dem att blir trygga i sin nya roll. Han gör dessutom så himla bra koreografier, tycker jag.

Hur som , en super trevlig kväll. Kul att få klä upp sig och få umgås i "smöret". Men så himla skönt att få komma hem och gå ut med hundarna som var överlycklig över att jag kom hem igen. Framförallt Helix, men det är ju som vanligt. Han kan liksom inte vara utan sin matte.

Idag har vi varit och köpt eldbuks salamandrar till Alexanders akvarium. Han är super nöjd. Jag hoppas att de kommer att trivas i sitt nya hem.

Två dagar kvar innan allvaret sätter igång igen. Jag har haft en otroligt skön ledighet. Men nu är den snart över. Vi har dock mycket roligt att se fram emot. Andreas fyller år om bara 18 dagar. Då blir han 14 år. Igår var vi på banken för att fixa bankkort och medan vi stod där kom jag på att han behöver id handling också. Men de hade paket som det ingår i. Oj oj så stor han börjar bli.

Några fler bilder från kvällen.





2 kommentarer:

Lollo sa...

Hej på er o God fortsättning! Oj, vad skoj att gå på Let´s Dance! Vi var ju på direktsändning av eldsjälsgalan och det var riktigt kul att se allt bakom kulisserna. Du ser pigg ut nu Åsa, hoppas att du känner dig piggare!Precis som du säger är det kul att komma iväg, klä upp sig mm. Dock skönt att komma hem sedan.Hoppas dom tar en koll på grabbarnas band, dom är verkligen jätteduktiga!Ha en fortsatt Trevlig Helg! Kramar o klappar på Helix o Ganto!

Marina sa...

Hej

Fin kväll du verkar ha haft och fina foton. Ett minne för livet. Fin hemsida du har och den är intressant att läsa, har inte hunnit läsa allt. Hör av dig, vill hitta hit igen. Min gästbok fungerar att skriva i och är öppen. Vänliga hälsningar