måndag 3 januari 2011

Första veckan

Årets första vecka har familjen semster tillsammans. Helt underbart!! Idag började vi morgonen med att hela familjen gick morgonpromenad tillsammans. Det är inte så att vi tvingar våra barn att följa med på hundpromenader, som man kanske kan tro. De vill, helt frivilligt följa med. Idag gick hela familjen upp strax före kl.8 för att börja dagen med en halv timmes tur med hundarna. Sedan en härligt långfrukost.
Andreas har bett om att vi ska trna tillsammans så jag har idag lovat att vi ska träna ihop. Jag satte snabbt ihop ett program på ca 30 min inkl lite stretch. Jag bävar för hur det ska gå för mig. För jag lovade ju i ett svagt ögonblick att vi skulle träna ihop. En gammal kärring ihop med en ung fotbollsspelande 14 åring. Oj oj oj detta kan blir tungt.

Helix mår som han gjort de senaste dagarna. Vi har minskat ytterligare på kortisonet och jag tycker nog att han kissar och dricker lite mindre. Men han är otroligt trött. Barnen kallar honom för zombien. Direkt när vi kommer innan för dörren efter promenaden går han och lägger sig och ligger där fast man nästan kliver på honom. För han ska ju såklart ligga mitt i alltihopa. Men jag är glad bara han inte börjar hosta. Han får inte vara ute utan täcke och inte ligga i bilen längre stunder. Jag vill att han ska vara varm.

På nyårs dagen var i uppe vid Gömmaren och grillade korv. Jag var ganska orolig för om det skulle vara så bra för honom. Men jag letade fram en fleece overall som jag köpt till Ganto på den tiden då vi tränade rapport ganska flitigt. Den satte jag på Helix. Vi fick snabb modifiera den lite med säkerhetsnålar. Men det fungerade över förväntan. Han höll sig riktigt varm. Fast han fick sitta stilla långa preioder. Nu var vi totalt bort i två timmar och då gick vi hem med hundarna jag och Petra och det tog ca 30 minuter. Vi hade ju dessutom turen att det inte var så kallt, nollgradigt.

Igår var mamma och pappa här och hälsade på. Vi lyckades övertala dem om att stanna och äta middag med oss. Eftermiddagen spelade jag, Alex och mamma geni. Vi hade jätte kul. Det fuskades hej vilt, men jag vann såklart ändå, utan fusk. Alex som är en riktig vinnar skalle hade det lite jobbigt med att jag vann. Men vi hade alla roligt och det var så trevligt att de stannade hos oss hela kvällen.

Oj oj nu är det tränings dags. Aj aj vad jag kommer att ha ont!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummar och tassar för att ni ska få ett friskt 2011.
Nog med elände för er familj.
Kram Petra