söndag 5 juni 2011

Drottningsholmsturen



Lördagen tillbringade jag och sonen, samt mina föräldrar med våra kompisar på deras båt. Vi åkte till Drottningholm och la till på en ö mitt emot. Vi åt lunch och barnen badade. Hundarna fick en härlig promenad i skogen. Det gick en underbar stig utmed vattnet. Helix var överlyckling som fick springa lös och bada. Svansen i topp hela tiden.

På kvällen åt vi sedan middag tillsammans. Vi grillade och hade en trevlig kväll. Alltså en toppen dag och kväll. Alla var nöjde efter denna dagen.













Jag har nu tagit bort medicinen till Helix. Sista tabletten togs i torsdags. Så nu hoppas jag att han håller sig frisk. Minsta lilla hosta så måste vi uppsöka vetrinär. Han ska få ta det lugnt en tid framöver sedan är det dags att sakta öka på motionen och hoppas att han håller för det. Jag hoppas att vi kan tävla i rapporten till hösten. Mitt mål är att vi ska kunna bli uppflyttade ut appellen och kanske ta en lägre tävling innan vinter uppehållet. Men han kommer inte att få tävla om det är allt för kallt och regnigt. Då kommer vi nog att satsa på spåret istället. Det är inte riktigt lika krävande för hunden som rapporten är.

Med Ganto fortsätter vår "tysta" träning. Det är verkligen något som är tålamods krävande för mig. Vissa dagar orkar jag verkligen inte med. Då får man träna annat. Men ibland känns det som att poletten trillat ner. Bara för att nästa gång skrikas och pipas desto mera. Verkligen frusterande. Jag har anmält till några tävlingar men blivit bortlottad. Känns helt ok. Lusten för att träna har inte riktigt infunnit sig. Lite för mycket av annat som tar tid och kraft.

Nu kommer sista veckan i skolan. Fredag betyder skolavslutning och jag har sedan "jouren" på jobbet så jag måste stanna till 16.30. Men det är helt ok.

Veckan som gick var fam. A inte på samma ställe mer än i onsdags. Jag och lilla A åkte med hans klass till Boda Borg och sov över. Eller jag sov inte. Usch så dåligt man mår när man inte sover. Jag börjar verkligen bli gammal. Det märks när man inte orkar med en vak-natt längre.
J och stora A åkte till Finland i torsdags morse och kom tillbaka idag. De har varit på fotbollsresa. Verkar som att de haft det trevligt, men de kunde heller inte sova inatt. Så idag blir en softar dag för vår fam, oerhört skönt.

Två dagar till ledigt, vi ska vila och ha det skönt.

Inga kommentarer: