torsdag 30 oktober 2014

LÄNGE SEDAN!!

Vad har hänt??? Massor och inget.............. Lite kryptiskt kanske, men det är sanningen. För hundarnas del har det inte hänt så mycket. Eller kanske en del. Vi har provat på en gren, Rallylydnad. Ganto är godkänd tom fortsättnings klass. Jag har nu valt att pensionera honom. Han är skrikigare än någonsin på plan och jag tycker inte att det blir roligt. Det innebär att han får vara maskot numera. Såklart får han ju träna, men ingen mera tävling för hans del. Helix är godkänd och uppflyttad i Rallylydnad tom avancerd klass. Han har två godkända reslutat där och vi hoppas på ett till innan nyår. Men vi får se hur det går. Rallylydnad är en riktigt rolig sport. Dock finns det delar som känns lite oorganiserat. Så är det nog inte, men man har inte brukset strama linjer och regler. Här kan folk komma till tävling och tävla utan att ha anmält sig, eller komma för sent och det är okej?!? Jag gillar ju när det är ordning så jag tycker att detta är lite jobbigt. Själv har jag lyckats "gå in i väggen" och tagit mig därifrån. Men det har tagit nästan två år. Jag känner fortfarande av tröttheten, men jobbar nu heltid igen och är friskförklarad. Men vägen har varit bergig och krokig och lång. Men jag har lärt mig en hel del om mig själv. Ingen resa jag rekommenderar på något sätt, men väl igenom den så har jag lärt mig massor.
En elva år gammal bild på mina pojkar, de ser inte ut så här längre. Den ena är 175 lång och den andra är centimetrar ifrån att växa om sin mamma. AU REVOIR!!

Inga kommentarer: