söndag 15 januari 2012

Skulle ha tränat

Idag var planen att åka och träna spår på fm. Men när jag vaknade hade jag ont i huvudet och hela kroppen. Pratade med P och vi bestämde att gå en morgon prommis istället och sedan skulle jag bara ta det lugnt och äta en låååång frukost.
Tja, det höll i två timmar ca. Sedan åkte vi och tittade på ny diskmaskin och köpte nya lampskärmar. Sedan åkte vi och köpte ett pingisbord till lilla A. Eller han köpte själv för julklapps pengar han fått.

När vi kom hem hade jag lite dåligt samvete för hundarna så jag tog stora A med mig på en till långprommis med hundarna och väl hemma igen kom mor och far på fika besök. När de åkt lagade J mat och jag städa buren till Rufus och städade på toaletten, hängde tvätten som jag tvättat på fm OCH så gjorde jag min läxa med Helix. Dvs att han fick träna apportering, sitta stilla med apport i munnen. Gick ganska bra förutom att han har en matte som tycker att det är dö-trist att träna sitta stilla moment. Så idag fick han även göra ingång med apportbock. Några fel sedan kändes det som att poletten trillade ner och han höll apporten stilla utan tugg. Men mer tråk-träning behövs, tyvärr...

Ja, nu är jag lite trött och sliten och min stilla och lugna sitta hemma dag gick om intet igen. Och ingen att skylla på finns heller, skit också...

Nu mår jag ganska mycket bättre än jag gjorde i morse, som tur är. I morgon är det jobb igen.

Dagens promenader 1 x 4.5 km, 1 x 3,6 km och sist 1 x 2,4 km, total tid ca 2,5 timmar. Men ingen träning för hundarna tyvärr. Nu sängen...

GOD NATT!!

Inga kommentarer: